Historia systemów zarządzających czasem

Komputerowe terminarze, organizatory

Historia oprogramowania zrządzania czasem

Historia rozwoju programów wspomagających zarządzanie informacją określanych akronimem PIM (ang. Personal Information Manager czyli Zarządca Informacji Osobistej) jest tak długa jak rozwój komputerów osobistych. Pierwszym PIMem w historii komputerów personalnych był pakiet SideKick firmy Borland . Mimo swojej prostoty miał on niesłychanie cenną zaletę – był niezwykle stabilny w pracy i niezawodny. Niemal w tym samym czasie firma Lotus wprowadziła do sprzedaży Lotus Organizer’a . Na pierwszy rzut oka wyglądem przypominał notes menedżerski, różniący się od swojego pierwowzoru (papierowego notesu) przede wszystkim tym, że wachlarz danych, które można było w nim przechowywać był większy niż zestaw informacji umieszczanych w standardowym notesie. Kolejnym pionierem w dziedzinie aplikacji do zarządzania informacją osobistą był program wynaleziony przez dwóch sprzedawców firmy IBM, którzy postanowili założyć własną działalności. Pracując w zespole z kilkoma programistami stworzyli program o nazwie ACT! Takie były początki.

Komputerowy terminarz PIM
Główne okni programu mAsystent PIM

Programom, które początkowo miały zastępować notes menedżerski, wraz z rozwojem komputerów przybywało coraz więcej nowych funkcji. Dziś o tym, że PIM staje się coraz bardziej potrzebnym narzędziem nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy spojrzeć na dwóch potentatów rynku komputerowego IBM i Microsoft obie firmy rozwijają swoje produkty do zarządzania informacją tj. IBM Lotus Organizer oraz Microsoft Outlook (a także Microsoft OneNote). Nowe wersje programów dowodzą, że organizatory osobiste przestały być zabawkami typu programy do obsługi baz danych z prostymi spisami nazwisk, zadań i spotkań. Stały się wyrafinowanymi narzędziami służącymi do porozumiewania się ze światem oraz pracownikami w ramach własnego zespołu. Z powodzeniem można je wykorzystywać nie tylko w zastosowaniach prywatnych, ale także biznesowych.

Podstawowe moduły komputerowego terminarza mAsystent

Terminarz

Do zarządzania terminami, spotkaniami oraz zadaniami do wykonania z uwzględnieniem priorytetów

Baza danych

Do przechowywania danych teleadresowych oraz budowania historii kontaktów z klientami

Wbudowane informatory

Pozwalające uzyskać szybki dostęp do różnych informacji bez konieczności posiadania dostępu do internetu

Informacje ze świata w programie mAsystent

Inne polecane artykuły:

Platforma szkoleniowa

Ważny komunikat

W chwili obecnej program mAsystent nie jest już rozwijany i nie jest świadczona do niego pomoc techniczna. Z programu można nadal korzystać ale nie udzielamy pomocy w jego obsłudze oraz nie oferujemy modyfikacji programu do potrzeb firmy. Jeżeli potrzebujecie Państwo typowego systemu CRM do obsługi swoich klientów to polecamy oprogramowanie SuiteCRM na licencji open source. Natomiast do obsługi zgłoszeń telefonicznych lub e-mail możemy polecić darmowy system OTRS.