Historia oprogramowania zrządzania czasem
Historia rozwoju programów wspomagających zarządzanie informacją określanych akronimem PIM (ang. Personal Information Manager czyli Zarządca Informacji Osobistej) jest tak długa jak rozwój komputerów osobistych. Pierwszym PIMem w historii komputerów personalnych był pakiet SideKick firmy Borland . Mimo swojej prostoty miał on niesłychanie cenną zaletę – był niezwykle stabilny w pracy i niezawodny. Niemal w tym samym czasie firma Lotus wprowadziła do sprzedaży Lotus Organizer’a . Na pierwszy rzut oka wyglądem przypominał notes menedżerski, różniący się od swojego pierwowzoru (papierowego notesu) przede wszystkim tym, że wachlarz danych, które można było w nim przechowywać był większy niż zestaw informacji umieszczanych w standardowym notesie. Kolejnym pionierem w dziedzinie aplikacji do zarządzania informacją osobistą był program wynaleziony przez dwóch sprzedawców firmy IBM, którzy postanowili założyć własną działalności. Pracując w zespole z kilkoma programistami stworzyli program o nazwie ACT! Takie były początki.

Programom, które początkowo miały zastępować notes menedżerski, wraz z rozwojem komputerów przybywało coraz więcej nowych funkcji. Dziś o tym, że PIM staje się coraz bardziej potrzebnym narzędziem nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy spojrzeć na dwóch potentatów rynku komputerowego IBM i Microsoft obie firmy rozwijają swoje produkty do zarządzania informacją tj. IBM Lotus Organizer oraz Microsoft Outlook (a także Microsoft OneNote). Nowe wersje programów dowodzą, że organizatory osobiste przestały być zabawkami typu programy do obsługi baz danych z prostymi spisami nazwisk, zadań i spotkań. Stały się wyrafinowanymi narzędziami służącymi do porozumiewania się ze światem oraz pracownikami w ramach własnego zespołu. Z powodzeniem można je wykorzystywać nie tylko w zastosowaniach prywatnych, ale także biznesowych.
Podstawowe moduły komputerowego terminarza mAsystent
Terminarz
Do zarządzania terminami, spotkaniami oraz zadaniami do wykonania z uwzględnieniem priorytetów
Baza danych
Do przechowywania danych teleadresowych oraz budowania historii kontaktów z klientami
Wbudowane informatory
Pozwalające uzyskać szybki dostęp do różnych informacji bez konieczności posiadania dostępu do internetu

Inne polecane artykuły:
Program mAsystent został wyposażony w bezpłatny odtwarzacz stacji radiowych o nazwie mAsystent RADIO dzięki, któremu możecie Państwo słuchać wszystkich stacji radiowych, które nadają swoje audycje w Internecie. Wystarczy dodać stację…
Wsparcie techniczne
Do wsparcia technicznego drogą e-mail można także uzyskać dostęp bezpośrednio z poziomu programu mAsystent przechodząc do Menu Pomoc i wybierając Zgłoś problem lub uwagę. W oknie, które zostanie wyświetlone należy…
Szukaj w serwisie:
Platforma szkoleniowa
Materiały na dobry początek
Ważny komunikat
W chwili
obecnej program mAsystent nie jest już rozwijany i nie jest świadczona do niego pomoc
techniczna. Z programu można nadal korzystać ale nie udzielamy pomocy w jego
obsłudze oraz nie oferujemy modyfikacji programu do potrzeb firmy. Jeżeli potrzebujecie Państwo
typowego systemu CRM do obsługi swoich klientów to polecamy oprogramowanie SuiteCRM
na licencji open source. Natomiast do obsługi zgłoszeń telefonicznych lub e-mail
możemy polecić darmowy system OTRS.